مقایسه‌ اثربخشی آموزش سنتی و آموزش چندرسانه‌ای بر یادگیری درس فارسی میان دانش آموزان پایه هفتم مدرسه فردوسی شهرستان گلوگاه
کد مقاله : 1408-6LITERATURECONF
نویسندگان
علی صیدانلو *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف مقایسه تاثیر روش تدریس چندرسانه‌ای و روش تدریس سنتی در یادگیری، درک و علاقه به درس ادبیات فارسی میان دانش‌آموزان پایه‌ هفتم مدرسه فردوسی شهرستان گلوگاه انجام شد. روش این پژوهش از نوع طرح های شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و از نظر هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری این تحقیق به صورت تصادفی از کلاس‌های هفتم این مدرسه یعنی هفتم الف و هفتم ب انتخاب شده به این صورت که ۲۰ نفر از ۲۸ نفر هفتم الف و ۲۰ نفر از ۲۶ نفر هفتم ب انتخاب شده اند تا برابری در تعداد و شرایط یکسان در پروژه رعایت شود، همچنین دو گروه کاملاً در شرایط برابر قرار دارند. پس از ۱۰ جلسه آموزش و پیاده سازی دو روش آموزشی در کلاس نتایج در مجموع نمرات و معدل بر این گواه است که بین دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارتی دیگر تدریس چندرسانه‌ای در افزایش یادگیری، افزایش انگیزه و شوق دانش‌آموزان، توجه و تمرکز آن‌ها روی مطالب و فایل های صوتی، مشارکت همه فراگیران در روند کلاس (یاددهی و یادگیری) و رضایت آن‌ها از کلاس دارای تاثیر به‌سزایی است.
کلیدواژه ها
یادگیری، آموزش سنتی، آموزش چندرسانه‌ای، مقایسه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر