| ارزیابی اثر روایت نویسی کارورزی بر من حرفه ای از دید دانشجومعلمان رشته ادبیات پردیس ساری |
| کد مقاله : 1218-6LITERATURECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
زهرا عربی جویباری *1، محمدعلی علوی دوست2 1دبیرآموزش پرورش 2دانشجوی دکتری دانشگاه تهران |
| چکیده مقاله |
| کارورزی بهعنوان بخشی اساسی از برنامه آموزشی دانشجومعلمان، فرصتی برای کسب تجربه عملی و توسعه مهارتهای حرفهای فراهم میکند. روایتنویسی کارورزی، روشی است که در آن دانشجومعلمان تجربیات خود را بهصورت مکتوب بازتاب میدهند تا درک عمیقتری از نقش حرفهای خود بهدست آورند. مفهوم «من حرفهای» به مجموعه ویژگیها، مهارتها و نگرشهایی اشاره دارد که هویت حرفهای یک معلم را شکل میدهند. هدف این پژوهش، ارزیابی اثر روایتنویسی کارورزی بر مؤلفههای «من حرفهای» از دیدگاه دانشجومعلمان بود. این مطالعه از نوع کیفی و با رویکرد پدیدار شناسانه می باشد . این مصاحبه به صورت نیمه ساختار یافته انجام شد و تا رسیدن به سطح اشباع پیش رفت. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجومعلمان رشته زبان و ادبیات فارسی پردیس فاطمه الزهرای ساری می باشد و نمونه ، شامل8 دانشجوی خبره است که به صورت هدفمند انتخاب شدند. برای تحلیل داده ها، از الگوی تحلیل مضمون استفاده شد. یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد، روایت نویسی تاثیر مثبتی بر هویت حرفه ای دانشجو معلمان رشته ادبیات پردیس ساری دارد. |
| کلیدواژه ها |
| کارورزی، روایت نویسی، من حرفه ای، دانشجو معلم. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
