| تحلیل محتوای کتب فارسی دوره اول ابتدایی بر اساس مولفه های تفکر فلسفه برای کودکان با تاکید بر نظریه لیپمن |
| کد مقاله : 1056-6LITERATURECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
هانیه ایمانی *1، مصطفی ولی زاده2 1آموزگار رسمی آموزش و پرورش 2معاون پرورشی آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتابهای فارسی دوره اول ابتدایی بر اساس مولفههای تفکر فلسفه برای کودکان یا همان (فبک) با تاکید بر نظریه لیپمن انجام گرفت. که با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و با استفاده از نظام مقوله بندی قیاسی انجام شده است. اطلاعات با استفاده از روش مروری با مطالعه مقالات و کتابهای مختلف در ارتباط با مولفههای فلسفه برای کودکان جمع آوری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش به بررسی سه مولفههای تفکر انتقادی، تفکر مراقبتی و تفکر خلاقانه در کتابهای فارسی پایههای اول، دوم و سوم ابتدایی پرداخته شد و استدلال شد که در کتابهای فارسی پایههای اول، دوم و سوم بر اساس فصلها، درسها، به همراه بخش های مختلف هر کتاب به چه اندازه و به چه تعداد، این مولفهها وجود دارد و به بیشترین و کمترین فصل و درس از کتابهای فارسی پایههای اول، دوم و سوم توجه شد. |
| کلیدواژه ها |
| فلسفه، کودکان، مولفه، تفکر، فارسی، دوره اول |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
