| کاربست هوش مصنوعی مولد در آموزش خلاق نوشتار فارسی؛ از تصحیح هوشمند تا همنگارش متنی |
| کد مقاله : 1037-6LITERATURECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
امیرحسین توانگر *1، محمد روشن2، راضیه جمشیدی3 1دانشجوی کارشناسی اموزش ابتدایی 2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی 3دکتری ادبیات فارسی استاد دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضر با هدف بررسی کاربردهای هوش مصنوعی مولد در آموزش نوشتار خلاق فارسی انجام شد. این مطالعه به صورت کتابخانهای و با تحلیل منابع علمی داخلی و بینالمللی انجام گرفت تا نقش AI در تصحیح هوشمند متون و همنگاری خلاقانه آنها شناسایی شود. یافتهها نشان میدهد ابزارهای هوش مصنوعی مولد قادرند خطاهای نگارشی، گرامری و معنایی را بهطور دقیق اصلاح کنند و بازخورد فوری ارائه دهند، همچنین امکان تولید ایدهها و بهبود انسجام و سبک نوشتار را فراهم میسازند. استفاده همزمان از معلم و AI به عنوان راهنما و دستیار، تجربهای مشارکتی و خلاقانه در فرآیند نگارش ایجاد میکند. با وجود محدودیتهایی مانند کیفیت مدلهای زبان فارسی و تفاوت سبکهای نگارشی، پژوهش نشان میدهد که هوش مصنوعی مولد میتواند بهعنوان ابزار مکمل، مهارتهای نوشتاری، خلاقیت و انگیزه دانشآموزان و دانشجومعلمان را تقویت کند. نتایج این پژوهش پیشنهادهایی برای توسعه ابزارهای آموزشی هوشمند و طراحی بستههای آموزشی مبتنی بر AI ارائه میکند. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی،فارسی،تصحیح هوشمند |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
